2011. április 30., szombat

Forgách András: Léni (vagy nem Léni) 05.16.h, 19ó - Jelenlegi ára: 1 499 Ft


Forgách András: LÉNI (vagy nem Léni)
A helyjegyeket átvételkor, érkezési sorrendben kapják meg kedves Vendégeink!
Előadás időpontja: 05. 16. hétfő 19. 00 órakor
Színmű két részben
Az előadás időtartama: 120 perc
Szereplők:
Almási Éva
Pápai Erika
Marjai Virág
Szegezdi Róbert
Díszlet-jelmez:
Vereckei Rita
Zene:
Horváth Károly
Rendezőasszisztens:
Pogács Zsuzsa
Rendező:
Bagó Bertalan
Léni
vagy nem Léni
Leni. Ha az ember a keresztnevén vonul be a történelembe, az általában jót jelent.
Leni Riefenstahl egyszerre elkényeztetettje és átkozottja a sorsnak.
Feljut a legmasabbra, ahová művész csak juthat, világhírű lesz az Akarat diadala és az Olimpia című filmjeivel. Micsoda kaland! Táncosnő, színésznő, filmrendező – egy olyan világban, ahol nőnek rajta kívül nem jut hely a művészek és sikeres emberek között, a nemzetiszocializmus sötét éveiben, Németországban.
Aztán eljön a számvetés ideje. Leni Riefenstahl esetében ez a számvetés 101 éves koráig tart. Hatvan év a purgatóriumban.
Kérdések, kérdések – egész életében rengeteg kérdésre kell válaszolnia.
Az én műveim csak dokumentumok, mondja Leni. Ezek a filmek náci propagandafilmek, mondja a világ.
Én rajongtam Adolf Hitlerért, de nem tudtam a rémtetteiről. Mindent tudtál, mondja a világ. Szeretője, elkényeztetett kedvence voltál Hitlernek, Göbbelsnek. A cinkosuk. Én csak a dolgomat végeztem, mondja Leni Riefenstahl. Mindenben a szépséget kerestem, azt mutattam föl.
Mi van, ha végül már maga Leni sem tudja az igazságot?
Kiközösített lesz. Aztán elmegy Afrikába a nubák közé és ott, a sivatagban elkészíti minden idők egyik legszebb fényképsorozatát. Mélytengeri búvár lesz hetven évesen, korallzátonyokat filmez kilencvenöt évesen a mélyben.
De a teljes igazat kimondani még 101 éves korára sem tanulta meg.
Ki vagy te, Leni?



Jelenlegi ára: 1 499 Ft

Az aukció vége: 2011-05-08 12:00
. Forgách András: Léni (vagy nem Léni) 05.16.h, 19ó - Jelenlegi ára: 1 499 Ft